mikolajki Image Banner 750 x 100

Home Blog Opinie i felietony Nowa strona internetowa Ryanair. Pierwsze opinie - oceniamy!

Nowa strona internetowa Ryanair. Pierwsze opinie – oceniamy!

Autor: Wędrowne Motyle | piątek, 15.11.13 | 7 komentarzy

Właśnie pojawiła się nowa strona Ryanair, do której przewoźnik przymierzał się przynajmniej od wiosny a według zapowiedzi o zmianach w polityce firmy – oficjalnie od września.

nowastronaryanair

Nowa strona to element nowej strategii poprawiania wizerunku firmy, o której pisaliśmy jakiś czas temu. Czy to zmiana na lepsze? Hmmmm – postanowiliśmy to przetestować na szybko. I ocenić na podstawie pierwszych wrażeń

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Zmiana zasad i strategii w Ryanair

Trójka: Za AI – architekturę informacji strony głównej. Ogromny baner i pole wyszukiwania zajmuje około 85% ekranu. Bardzo istotne boksy jak np. ceny promocyjne poszczególnych kierunków czy mapa kierunków już się nie mieszczą. Słabo wyróżnione menu główne – nawigacyjne

Czwórka: Rozwijane menu z portami wylotu i przylotu to zawsze dodatkowa alternatywa do tego, co było wcześniej – czyli wpisywania części frazy – np. „Warsz”. Do tego pozostaje system zapamiętywania ostatniego wyszukiwania (dzięki plikom cookies)

Dwója: Chaos wizualny pomiędzy stroną główną a podstronami. Zobaczcie sobie stronę główną a potem stronę http://www.ryanair.com/pl/polaczenia-lotnicze. Dziwne – to jakby dwie różne witryny

Trójka: Za to co zrobiono z mapą połączeń. Właściwie nic nie zrobiono. Powiększono obszar, ale mapa dostała taka sama.  Żeby była jasność – mapa Ryanaira nie jest zła. Ale stracono szansę na jej dopracowanie.

Pała: Brak tzw. responsywności – czyli dopasowania rozmiaru wyświetlania do urządzenia, z którego korzystamy – powoli już standardu w nowych stronach www. Witryna zamula na urządzeniach mobilnych, na szerokich monitorach zajmuje tylko 50% ekranu w środku. No chyba, że to celowy zabieg i Ryanair będzie zmuszał nas do pobierania aplikacji 🙂

rezerwacjaryanair

Czwórka z plusem za stronę wyboru konkretnych dat połączeń i przejścia do procesu rezerwacji/płatności. To akurat najlepsza naszym zdaniem zmiana. Jest szybciej, wygodniej, system nie zacina się a pole podsumowania łącznych kosztów „doklejone” po prawej stronie jest dużo bardziej czytelne i jasne. Podsumowanie rezerwacji pojawia się potem w procesie rezerwacji cały czas w okienku po prawej stronie. Bardzo dobrze

Nasza średnia ocena: Trójka z minusem

A jak Wy oceniacie zmiany? Dopisujcie swoje spostrzeżenia – nasze są tylko takie „na szybko”

Podobał się wpis? Podaj dalej:

Wpis z kategorii: ciekawe strony www, Opinie i felietony - wpisany przez Wędrowne Motyle , Tagi:

Skomentuj! Podziel się z nami opinią!


Ilość komentarzy: 7

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.

  1. lato365.pl pisze:

    Ostrzegamy przed tymi, którzy „wskakują” zamiast tej strony. Uważajcie np. na eDreams. Mogą być pierwsi w wynikach wyszukiwania, kiedy wpiszecie „Ryanair”. Strona będzie podobna, dorzucą swoją marżę za nic.

  2. via_fanpage pisze:

    Agnieszka Kuczyńska:
    Dajcie im szansę to dopracować Mi się póki co kolorystyka przede wszystkim podoba o wiele bardziej

  3. via_fanpage pisze:

    Sylwia Pietrzykowska:
    z powody bieli wydaje sie bardziej przejrzysta choc i,a przy szukaniu połączeń w mapie połączeń mogł by miec takie szerokie okienka jak na stronie głownej

  4. via_fanpage pisze:

    Łukasz Stafiej:
    Lekko jest przerazajacym ze taki gigant nie potrafi skleic przybajmniej dobrej www

  5. via_fanpage pisze:

    Paweł Osieka:
    W tej chwili część stron jest w starym layoucie, mapa połączeń, a własciwie technologia, w której zrobiono jest dupna – MS. Jak masz monitor, że zajmuje Ci 50% szerokości? To co jest najważniejsze na stronie jest wyróżnione. Jak chciałbyś wszystko inne wyróżniać, to byłby efekt jak na starej stronie

  6. janserce pisze:

    Przynajmniej połowe błędów zarzucanych ryanair można znaleźć na waszej stronie…

    • Marcin Nowak pisze:

      To nie błędy tylko raczej nasze „zawody” i refleksje
      Przy czym my jesteśmy tylko blogiem i nie dokonaliśmy jego „przebudowy”
      Ryanair to gigant i usługodawca 😉

O blogu w mediach