Nasz blog jest największym i jednym z kilku najpopularniejszych polskich blogów, piszących o podróżach. Działa na rynku już prawie 12 lat, osiągając wiele nagród i wyróżnień w tym m.in. w konkursie Blog Roku 2013 czy National Geographic Traveller 2018 a także czterokrotnie w Rankingu Najbardziej Wpływowych Blogów w Polsce.
Wszystko zrodziło się z pasji i systematycznej, konsekwentnej pracy. Nad najwyższą jakością treści i kreatywnością. Po kilku latach zostało to dostrzeżone przez rzeszę czytelników i branżę turystyczną.
Co miesiąc docieramy do prawie pół miliona odbiorców!
Od lata 2017 roku systematycznie osiąga ponad 200 tys. unikalnych czytelników miesięcznie. A w sezonie ponad 300 tys. miesięcznie. W roku 2019 blog zanotował rekordowy wynik: 2,6 mln unikalnych użytkowników i ponad 5,1 mln odsłon.
Nasz fanpage na facebooku to ok 105 tys. fanów (pozyskani organicznie!). Kanał na YT ma ponad 75 tys. subskrybentów i ponad 10 mln widzów naszych filmów. Konto na instagramie obserwuje prawie 45 tys. obserwatorów. Od 2020 roku mamy również program w telewizji TVS „Podróże z Wędrownymi Motylami”|, oglądany przez nawet 100 tys. widzów.
Marka “Wędrowne Motyle” jest doskonale rozpoznawalna w branży podróżniczej i turystycznej ale też poza nią. Od 5 lat systematycznie jesteśmy wybierani do grona Najbardziej Wpływowych Polskich Blogów, w roku 2019 i 2020 nawet do Złotej Dziesiątki polskiej blogosfery (jasonhunt.pl) a od 2018 roku zostaliśmy powołani jako reprezentanci polskiej blogosfery podróżniczej do Społecznej Rady Turystyki przy Ministrze Sportu i Turystyki.
W raporcie PRESSSERVICE blog dwukrotnie znalazł się wśród blogów, z którymi najbardziej opłaca się współpracować, ze względu na najwyższy odsetek obecności w mediach i ekwiwalent AVE. Nasz blog posiada treści, oceniane jako najwyższej jakości w podróżniczej blogosferze. Wg raportu Crolove na podstawie oceny Google 1. lub 2 miejsce w zależności od roku.
Kampania z nami procentuje więc na wiele lat. Zostaliśmy uznani za najlepszy blog podróżniczy w kanałach social media w raportach: Sotrender z lutego 2014 i NapoleonCat z czerwca 2014 oraz za autorów najbardziej angażujących treści w social mediach wg rankingu w National Geographic w roku 2016. Jesienią 2019 roku otrzymaliśmy tez srebro w Ogólnopolskim Badaniu Podróżników, jako najbardziej inspirujący Polaków podróżniczy blog, wcześniej trafiła do nas statuetka „Najbardziej kreatywnego bloga w Polsce” w plebiscycie Blog Roku Onet.pl.
Ale liczby i wyróżnienia to przecież nie wszystko. Współpraca z nami wyróżnia się też po prostu gwarancją najwyższej jakości materiałów: Od tekstów przez fotografie po filmy wideo. Łączymy te kompetencje, tworząc kreatywne materiały na najwyższym poziomie wizualnym i merytorycznym. Wiele marek zaufało nam długofalowo, jak np. linie lotnicze KLM, które od 2014 roku corocznie przedłużają współpracę strategiczną z nami czy koncern Novasol.
Zrealizowaliśmy w tym czasie wiele przełomowych i głośnych kampanii reklamowych, które stały się wielokrotnie wzorem i przetarciem szlaku dla innych. W roku 2017 byliśmy ambasadorami woj. śląskiego, dla którego wyprodukowaliśmy też klip promocyjny. To pierwsza taka kampania w Polsce. W 2019 roku zaprosiło nas do tak dużej kampanii woj. małopolskie.
Jako pierwsi blogerzy wystąpiliśmy też w reklamie TV reklamującej inny kraj (Niemcy). Mamy największe doświadczenie w Polsce z realizowaniu kampanii promocyjnych dla miast, regionów i krajów. W tym wielojęzyczną dla miasta Kraków (Kraków Experience) oraz Szwajcarii.
Przez te wszystkie lata realizowaliśmy ten blog, tylko w czasie wolnym, pracując normalnie na etatach i realizując maksymalnie jedna kampanię reklamową w miesiącu. Od jesieni 2017 brand “Wędrowne Motyle” i działalność około blogowa z nim związana to nasz jedyny sposób na życie i możemy realizować dwie kampanie w miesiącu.
Jeśli zastanawiasz się nad możliwością realizacji kampanii z nami, zapoznaj się z tematyką, o której piszemy i zapraszamy do kontaktu. Zarówno z gotowym pomysłem jak i bez niego 🙂 Pomożemy.
Nasi czytelnicy należą do różnych grup społecznych, jednakże łączy ich jedno – miłość do podróży, aktywnego wykorzystania czasu wolnego i chęci poznawania świata. Czytają nas w Polsce, podczas urlopu w innych krajach. Ale także w Norwegii, Wielkiej Brytanii czy Irlandii. Zarówno na komputerze jak i urządzeniach mobilnych. Stosunek 50 do 50.
Dominująca grupa odbiorców mieści się w przedziale od 26 do 35 roku życia, czyli nasi rówieśnicy. Którzy z nami dorastali. Od czasów niskobudżetowych podróży “za kilka zł” i podróży po miejscach bliskich po dzisiejsze podróże, tematyczne, edukacyjne, intensywne. Większość naszych odbiorców stanowią kobiety (około 68% do 32%), choć w porównaniu z większością blogów i tak stosunek mężczyzn jest dość spory. Odbiorcami naszych filmów na youtube są natomiast w niewielkiej większości mężczyźni.
Nasi czytelnicy to zazwyczaj osoby ugruntowane i aktywne zawodowo, lub świeżo po studiach. Młode rodziny i młode pary a także single. Zarówno z bardzo dużych miast jak i średnich miejscowości. W wyborach konsumenckich rzeczy związane z turystyką, rekreacją i wypoczynkiem są u nich na bardzo wysokich pozycjach.
Rodzaje współpracy z nami:
Nie realizujemy kampanii i współprac barterowych. Na realizację współpracy promocyjnej z naszym blogiem należy przeznaczyć środki w budżecie marketingowym. W zależności od wyboru pakietu świadczeń, budżet realizowanych kampanii może wynosić od 10 do 50 tys. zł netto. Napisz do nas a otrzymasz bardzo szybko wycenę świadczeń oraz krótki brief o tym, co konkretnego otrzyma i uzyska dzięki nam Twoja marka lub Twój klient.
Branże i rodzaje marek z jakimi współpracujemy:
Hotele, obiekty noclegowe, rekreacyjne
Organizacje turystyczne miast, regionów i krajów
Fotografia, film i elektronika użytkowa
Outdoor i sprzęt turystyczny
Motoryzacja, transport i linie lotnicze
Marki finansowe i ubezpieczeniowe
Agnieszka Sikorska, Dyrektor Biura Śląskiej Organizacji Turystycznej: „Państwo Anna i Marcin Nowakowie wykazali się kreatywnością, profesjonalizmem i dużą dbałością o szczegóły. Posiadają również niezbędną wiedzę na temat miejsc i tematów, które przygotowują dla swoich Zleceniodawców. Łącznie zasięgi naszej wspólnej kampanii w social mediach przekroczyły 1 mln odbiorców”.
Urszula Kalinowska, Narodowe Biuro Promocji Austrii: „Na szczególną uwagę zasługuje wysoki poziom komunikacji oraz całkowite zaangażowanie Twórców w projekt. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy Wędrowne Motyle jako profesjonalnego partnera działań w ramach influence marketingu”.
Tomasz Pędzik, Dyrektor Niemieckiej Centrali Turystyki w Polsce: „Pani Anna i Marcin dostarczyli zdjęcia wysokiej jakości, (…) Nakręcili również materiał filmowy, który pozwolił DZT stworzyć spot reklamowy do kampanii kinowej. Szczerze polecam współpracę z Państwem Nowakami. Jestem przekonany, że każdy doceni ich profesjonalne podejście do prowadzenia bloga”.
Viktória Felföldi-Szalamin, AIR FRANCE/KLM Regional Marketing Coordinator: „Kontynuujemy współpracę z blogiem od roku 2014 i jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy. (…) Autorzy są nie tylko profesjonalistami w swoim fachu ale też osobami bardzo uczciwymi, o wysokiej kulturze osobistej”.
Oprócz realizacji kampanii reklamowych, możesz nami współpracować na innych polach. Realizujemy profesjonalne filmy reklamowe dla marek turystycznych zarówno na pole online jak i TV. Konsultujemy kampanie promocyjne, doradzamy w strategii online a także projektujemy podróże szyte na miarę. Przyjmujemy też zaproszenia na występy na festiwalach podróżniczych i warsztatach. Piszemy też teksty turystyczne dla innych tytułów. Dotychczas publikowaliśmy już m.in. w: Onet.pl, Fly4free, National Geographic Traveller, Podróże, Magazyn Katowice Airport, Społeczność ING, Dziennik Zachodni, Naszemiasto.pl, Wirtualna Polska, Socialtravel, eSky.
Zapraszamy do kontaktu: redakcja@gdziewyjechac.pl
About us (by english)