Blog Branża turystyczna Co dalej z Polskimbusem.com? Gdzieś pojedzie? Czymś zaskoczy? Zapytaliśmy u źródła

Co dalej z Polskimbusem.com? Gdzieś pojedzie? Czymś zaskoczy? Zapytaliśmy u źródła

polskibus noca
Nie ma co ukrywać. Często jeździmy z Polskibus.com. Na doloty, na powroty. Ostatnio z Bratysławy do Katowic. To był ostatni etap naszej mrożącej krew w żyłach podróży na Maltę i Sycylię. Generalnie jesteśmy bardziej na tak, niż na nie. Wejście tej firmy zmieniło rynek na lepsze, jakość usług jest wysoka, jedynie jakość wi-fi ostatnio szwankuje.

Od dawna zamierzaliśmy w Waszym, ale w sumie też swoim imieniu zasięgnąć języka co z polskibus.com będzie się działo w niedalekiej przyszłości. Postanowiliśmy „uderzyć” bezpośrednio do źródła i… udało się!
PolskiBus_Grazyna Faldyga-Krol

Co prawda trochę to trwało, informacje, które otrzymaliśmy są w pewnym sensie bardzo „oficjalne” i udzielane specyficznym biznesowym językiem, ale chyba jednak ich przekaz jest ważniejszy, niż forma, prawda?
Oto więc wypowiedzi udziela dla nas (i dla Was) pani Grażyna Fałdyga-Król, Dyrektor Handlowy PolskiBus.com

Czy jesteście Państwo zadowoleni z dotychczasowych sezonów na polskich drogach? Wyszło lepiej, niż się spodziewaliście, gorzej czy dokładnie tak, jak przewidywaliście?

Oczywiście, że tak. W ciągu 2 lat obecności na rynku rozbudowaliśmy liczbę oferowanych połączeń z 8 do 12. Na przykład zainteresowanie pasażerów nową trasą P12, łączącą północ z południem Polski, okazało się tak duże, że po 3 miesiącach od jej uruchomienia postanowiliśmy podwoić liczbę kursów między Gdańskiem a Krakowem. W tym roku zwiększyliśmy również liczbę połączeń między Warszawą a Zakopanem oraz Łodzią i Wrocławiem. Ponadto nasza flota złożona wyjściowo z 18 autokarów powiększyła się do 68, a pod koniec 2013 roku będzie liczyła aż 93 pojazdy. Rozwinęliśmy również dodatkowe udogodnienia dla pasażerów, jak powiadomienia SMS
i mobilną wersję strony internetowej. Dodatkowo w punkcie sprzedaży na stacji Wilanowska w Warszawie pasażerowie mają możliwość rezerwacji biletu na dowolny kurs z każdego miasta z naszej siatki połączeń i w wybranym terminie oraz możliwość płatności kartą. Cały czas się rozwijamy, by zapewnić naszym klientom najwyższą jakość usług i komfort podróżowania. Z naszych badań, które przeprowadziliśmy na pokładach naszych autokarów, wynika, że oferta PolskiBus.com zachęciła do dalszych podróży aż 92% osób ankietowanych.

To kto jest obecnie dla Państwa realną konkurencją w Polsce? PKP IC? Przewozy regionalne? PKSy, nowe linie autobusowe? A może nie macie konkurencji i walczycie tylko z samochodami 🙂 ?

Samochód osobowy jest używany jako jeden z podstawowych środków przemieszczania się. Traktowany jest wciąż jako dobro luksusowe i jest kosztowny w utrzymaniu. To przede wszystkim użytkowników samochodów osobowych zachęcamy do pozostawienia aut w domach i planowania podróży autokarami PolskiBus.com. Głównym argumentem jest redukcja kosztów podróży. Dla przykładu średnie zużycie paliwa na jednego pasażera w nowoczesnych autokarach, które wyposażone są w oszczędne i ekologiczne silniki, wynosi jedynie 0,4 l/100 km. Dla porównania w przeciętnym samochodzie osobowym wynik utrzymuje się na poziomie 1,6 l/100 km (przy średnim spalaniu 8 l/100 km).
Nasze wewnętrzne badania, pokazują że 26% z naszych pasażerów zrezygnowała z jazdy własnymi samochodami i wybrała usługi PolskiBus.com.

Coraz więcej lokalnych linii autobusowych przyjmuje Wasz model w kwestii taryf czy systemu sprzedaży biletów. Czy PolskiBus.com nie boi się, że któregoś dnia może zostać pokonany przez konkurencję swoją własną bronią?

Nie. Cieszy nas fakt, że wprowadzone przez nas rozwiązania wyznaczają nowe standardy w polskim transporcie pasażerskim. Jest to pozytywne zjawisko, ponieważ pobudza nas do szukania coraz to nowych rozwiązań oraz pobudza również sam rynek. Ponadto kiedy zwiększają się standardy i rośnie jakość usług, najwięcej korzystają na tym pasażerowie, a ich satysfakcja jest dla nas najważniejsza.

Gdy wchodzimy na stronę Megabusa (angielski odpowiednik PB) i chcę kupić bilet z Edynburga do Iverness, bez problemu znajdujemy wciąż bilety za 1 albo 5 funtów. Za miesiąc, za dwa, za trzy. U nas bilety w tej cenie rozchodzą się pierwszego dnia a potem dostępne są bilety już tylko za 40, 50, 60 zł. Dlaczego tak jest? Czy PolskiBus.com może uwolnić więcej biletów za 1 zł albo zwiększyć ilość kursów?

Od początku naszej działalności system sprzedaży biletów działa w ten sposób, że każdy kurs posiada co najmniej jeden bilet za złotówkę. Te bilety rzeczywiście znikają bardzo szybko, ale w ich miejsce pojawiają się bilety w cenie 5, 8 czy 10 zł, co również jest bardzo atrakcyjną ofertą. Ponadto od czasu do czasu, poza bieżącym kalendarzem, uruchamiamy dodatkowe promocyjne pule, w których biletów za 1 zł jest nawet kilkadziesiąt tysięcy.

mapa polskibus połączenia 2014
Na żółto zaznaczone „linie marzeń”, które my, ale i pewnie wy życzylibyśmy sobie w niedalekiej przyszłości

Prosimy o przesłanie szczegółów tego zdarzenia – dnia i kursu, którego dotyczyła sytuacja. Wtedy będziemy mogli sprawdzić, dlaczego taka sytuacja miała miejsce i precyzyjnie odpowiedzieć na Pana pytanie. Nie mówimy o żadnych redukcjach, bo takich nie ma.

A teraz bardzo ważna sprawa: Czy będą przystanki PolskiBus.com w innych miastach niż wojewódzkie? Czy to realne? Jesteście wyraźnie obecni w social media i angażujecie się w dialog z internautami. Wręcz dla obserwatora wygląda to tak, że „słuchacie” internautów. Na fanpage’u fani prosili o połączenie z Gdańska na południe i uruchomiliście taką linię, podobnie z połączeniami do Lublina. Kiedy więc oczekiwane połączenie Kraków-Katowice-Wrocław-Berlin? Ono jest bardzo oczekiwane!

Śledzimy i przyglądamy się wszystkim inicjatywom organizowanym przez pasażerów  w mediach społecznościowych. Otrzymujemy też wiele zapytań w formie mailowej. Sugestie pasażerów traktujemy bardzo poważnie i wszystkie starannie analizujemy. Cały czas również badamy możliwości uruchomienia dodatkowych przystanków na naszych trasach. Jednak decyzja o każdym nowym przystanku jest poważnym krokiem i takie działania wymagają sporo czasu i cierpliwości.

A czy w planach PolskiBus.com są jeszcze dodatkowe połączenia poza Polskę?

Niewykluczone. Cały czas rozwijamy siatkę połączeń, by zapewnić naszym klientom dogodne podróżowanie w wielu kierunkach. Mamy różne plany wynikające z obserwacji i analizy rynku oraz otrzymujemy wiele sygnałów pochodzących od pasażerów. Decyzje o nowych połączeniach podejmujemy na podstawie szczegółowych analiz zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem rynku. Zachęcamy do śledzenia informacji na naszej stronie internetowej www.polskibus.com lub na fanpage’u na portalu społecznościowym Facebook.

AKTUALIZACJA 12.11.2013

Potwierdzają się domysły i plotki. Według informacji nieoficjalnych część narysowanej przez nas poglądowej mapy może okazać się prawdziwa. Nowe autobusy pojadą na trasie Berlin – Wrocław – Katowice, być może pojawi się o jeden kurs więcej na linii Warszawa – Wrocław – Praga. We Wrocławiu powstanie też pierwsza baza operacyjna polskibus.com

Ilość komentarzy: 3 - dołącz do dyskusji!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Łukasz says:

    Ustawa nie pozwala na to, żeby kursy ekspersowe zatrzymywały się w miastach nie będąch miastami wojewódzkimi, chyba, że to przystanek końcowy. Ostróda funkcjonuje wyłącznie dlatego, że prawo nie działa wstecz.

  • Slawek says:

    A co z przystankiem w Czestochowie lini P12 ?

    Przejeżdża ostattnio nawet kolo mojego domu a wsiasc nie moge …

    Jeśli już nie chce się Wam wjeżdżać do miasta to może chociaż jakiś
    mały przystaneczek na McDonaldzie?

    Miejcie litość. Z czewy ciężko dostać się do Gdańska czy Rzeszowa.

  • Paweł says:

    wrzućcie korektę 😉
    „językie”, „rpzekaz”,

Dołącz do naszego newslettera!

Hej! I jak Ci się podoba na naszym blogu? Jeśli wszystko OK to mamy propozycję: Dołącz do ponad 13o tys. śledzących nas osób. Wysyłamy mail jedynie raz na tydzień. Zero spamu, tylko nowe wpisy, super okazje, triki, promocje lotnicze i podróżnicze poradniki. *POLITYKA PRYWATNOŚCI