Prezentacja 8 miast na EURO gotowa. Od kilkunastu tygodni w Internecie można oglądać i oceniać (zbiorczo lub każdy z osobna) osiem filmików, obrandowanych w szaty UEFA, które reklamują polskie i ukraińskie miasta na EURO2012. Taka prezentacja właściwie ma wymiar prestiżowy i reklamowy a skierowana jest raczej do tych turystów, którzy chcą podróżować za duchem i klimatem piłkarskim, bo wiadomo, biletów raczej na mecze już nie ma.
Krótka i zwięzła kampania pokazuje nasze miasta chyba ciekawiej, ale wynika to dlatego, że kładzie nacisk na zabytkową tkankę naszych miast. Pokazuje starówki z lotu ptaka, zabytki i pomniki. Ukraińskie miasta wypadają tu słabiej – głównie Charków i Donieck, gdzie zdjęcia są naszym zdaniem jakby mniej spektakularne. NAwet co do pięknego Lwowa mamy wątpliwości, że mało tu Starego Miasta.
Oczywiście, jak to bywa często wśród internautów Youtube, pojawiły się w komentarzach mniej lub bardziej udane żarty. Te udane – że mamy tu prezentację trzech miast ukraińskich, trzech polskich i… dwóch niemieckich. Mniej udane żarty dotyczą niechlubnych kart historii.
I tak dla porównania, zapewne z tych samych zdjeć zrobiona, telewizyjna prezentacja na potrzeby transmisji ceremonii losowania