Świetny pomysł marketingowy, choć nie tani. Szkocka Organizacja Turystyczna dołożyła się do nowej superprodukcji studia Disney/Pixar „Brave„. W polskich kinach animacja ma być wyświetlana pod tytułem „Merida Waleczna”. Bajka ma opowiadać historię walecznej księżniczki, w tle szkockie legendy, zamki, rycerze, mity itd itp. Generalnie wszystko, co kojarzy się pozytywnie ze Szkocją.
Szkoci wyłożyli ponad 7 mln funtów (tyle kosztował największe polskie superprodukcje). Film będzie emitowany w 72 krajach już od końcówki czerwca. To najdroższa kampania product placement w bajce, ale specjaliści przewidują, że w ciągu 5 lat zwróci się Szkocji z wielokrotnością. Co najważniejsze – kampania celuje w tzw. „turystykę rodzinną”. Emisji filmu w Ameryce będzie towarzyszyć np. szereg konkursów, w których do wygrania ma być wyjazd do Szkocji. Jak bardzo powstanie filmu związane jest z nową strategią turystyczną Szkocji, dowodzi np. witryna na oficjalnej stronie VisitScotland, dotycząca tylko bajki.
Europejska premiera „Brave” 30 czerwca oczywiście w Edynburgu.