Google rozszerza macki. Koncert powoli przekształca się w giganta medialnego i po przejęciu systemu recenzji obiektów Zagat (głównie restauracji) chce rozszerzać swoje wpływy na polach internetowej użyteczności (styl życia, podróże, produkty, kuchnia itd itp).
Właśnie kupił markę Frommer’s (największego konkurenta Lonely Planet i dostawcę treści travel dla Expedii oraz portali Microsoftu). Słynne bordowe przewodniki zaczęły żyć już w 1957 roku – dziś to popularny serwis internetowy z poradami dla turystów. Choć właściciele – firma John Wiley & Sons nie chciała ujawnić kwoty transakcji, New York Times twierdzi, że portale i marka wydawnicza poszły za 23 mln dolarów.
Potencjał Frommer’s: Szybko rosnący serwis internetowy, przewodniki inne niż wszystkie (np. miejsca za 5 dolarów na dzień) oraz dużo ciekawych aplikacji mobilnych z zakresu turystyki
Wiadomo, że marki typu Tripadvisor czy VirtualTourist będą dla Googla za drogie (choć niekoniecznie) i woli budować bazę na mniejszych. Teraz pytaniw bardzo ważne. Kogo Google przejmie w kontekście rezerwacji online noclegów? Hostelbookers, Hostelworld czy booking.com?
Czy jednak Google ma rękę do turystyki? Raz kupuli przewodnik online Ruba i po roku go zamknęli…